cajsadiva

Alla inlägg den 12 november 2012

Av cajsa jussila - 12 november 2012 09:01


  Vi hade en förbaskat skön mysig Fredag, laddade energier ... 

 

På lördagen åkte Dimi iväg me min Svägerska o Moster  Till Tomtelandet på Vellinge Blomman.. Lilla Alva var oxå med!

 

    

 

dom var i väg hela dagen o besökte även de nya Stora shopping Centrum

Emporia..  Dimi kom hem o tyckte det " var sjukt stort"!

    

200 olika butiker , en total yta på 70 000 kvm!!!!!!!!!!!!!! Otroligt!!!!!!!!!!

 

jag hade nog fått panik där inne.. "Tänk om man måste utrymma stället?" wiiiii ett par km till närmsta utgång!!   H j ä l p !!!    hahahah..

 

 


Nä jag håller mej till "lilla mysiga Nova Lund    

" där finns det drygt 70 butiker och  några restauranger..  

"ett perfekt shoppingställe"!   

 

På eftermiddagen tittade Kusin Challe förbi med hans söta pojkar...

Dom bor i Karlskrona.. Men kommer ofta på besök till släkten i Skåne;)

 

     

självklart blev det Glass fika;)      Gulliga Alfred!

 

                          

                        Sötisen Jack  med pappa Challe.. 

 


                             

På lördags kvällen gick vi upp till moster ingalill, min kusin Roger fr Stockholm o hans kompis var nere o hälsade på... Roger är flygledare på Arlanda..

 

     

kusiner Roger Jag och Sussie...

 

Vi blev 6 kusiner som träffades hemma hos Moster... DEt var Grymt skoj!!   

      

    Challe jag o Jonas....   skit roliga kusiner.. skratten blir många   

 

 Kom hem sent o skulle upp tidigt ... För en tur till Ullared!!   

 

Jag shoppade julklappar       till Barnbarnen...   

 

Men åh va mycket fint där fanns på hyllorna....-!! 

Måste åka tillbaks efter JUl   

 

   

Dimi fick en ny röd vinterjacka..- varm o Billig hihih  249.- för en parkas jacka.. 

Det e som "Hittat" !  


idag e det Måndag... 12 nov... Nu e det inte långt kvar tills T0mten Knackar på Dörren!       Känns skönt att jag fått handlat några klappar...   

 

Men innan vi Öppnar till Tomten så ska de firas födelsdagar... 

 

Dimi fyller 11 år i nov vi ska en bjudning med mat o tårta, så klart!

Hon får själv bestäma menyn... Vi känner en så duktig tjej som bakar underbart goda o fina tårtor!    

 

denna hello Kitty tårta gjorde hon till mitt barnbarn celinns födelsedag.. 

 

 Sen fyller Största sonen Kim 26 år även i Nov... 

Sonen Mios  22 års dag firar vi  i början av dec...

 

Så vi har som sagt några kalas att fira innan Jul.!  

 

Nu ska jag ta o dricka mitt morgon Te... ha en mysig dag.. Vi ses!   

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards