cajsadiva

Alla inlägg den 3 november 2010

Av cajsa jussila - 3 november 2010 08:43

Igår kväll kom mina små barnbarn till mej..

Kevin och Lian... De ska stanna någon dag nu under höst lovet...

 

Arek  badade dom o jag lagade till lite kvällsmat, sen blev det en liten stund framför teven..

 

          

 

 Två Tumme tottar!! De fick låna vars ett par pyjamas byxor av Dimi.. Lila blommiga o rosa randiga.. hih.


Halv 7 i morse hördes små tassande fötter...Det var   Lian som hade vaknat...

 

"farmor farmor" ropade han..

 

Jag satte mej i sängen och sträckte på mej, under tiden lämnade Arek sängen,

...... han stod med Lian i famnen ...yrvaken gav hann mej ett  ett leende..

 

"God morron farmor" sa han o pussade mej på

 pannan..

 

Jag måste sett rolig ut... Håret stod på trekvart och jag hade lyckats sätta på mej pyjamas byxorna in och ut! hih  

.

Jag tog Lian i handen o insåg att onsdagen var kommen...

Strax efter vaknade även Kevin & Dimi...

vi samlades vid köks bordet där frukosten stod uppdukad...

 

 

En litet päron smakade gott efter frukosten..   

Nu leker de och strax ska vi väcka Faster Dixi o bege oss ut i höst rusket.. 

Vi ska sparka Boll!! farmor du ska stå i mål,  sa Kevin.. 

"det blir jätte bra"  gav jag till svar... hih

eller hur???    

Näää, tittar ut  o ser hur det öser ner!     

de får bli plan B ... Bygga Koja!!   

 

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards