cajsadiva

Alla inlägg den 11 november 2010

Av cajsa jussila - 11 november 2010 20:32


God kväll... har för en stund sen kommit hem...

Jag & Dimi har varit på kören... dessa så fantastiskt duktiga barn, som sjunger så underbart! deras  stämmor når mitt hjärta, så djupt, de ger så mycket glädje!

 

              

 

 

 

Det känns som om jag lyfter från stolen av deras så härliga sång o energi! hi

 

     

 

 

        

  

Träffade brosans dotter Sandra där.. det var Nice, vi ses inte så ofta under veckorna..

   

 

Träffade även Maria, en tjej jag känt i många år, mamma till en av flickorna i kören..

Hon kom emot mej, med öppna armar o gav mej en varm  stor kram...

 

Den kändes så hjärtlig!   Tack Maria!

 

Så många otroligt fina  personer har omfamnat mej på gator o affärer.. under denna tid som Mio varit sjuk..

dessa spontana kramar har gett mej så oerhört mycket styrka, o rörda känslor ...

 

    Era kramar har  verkligen hjälpt mej!   

 

Tappade upp ett bad, för en stund sen... tror minnsan att vattnet blivit smått kallt..

får väl fylla på med varmvatten o några droppar , vanilj doftande skum.. hi

 

 

       Dimi sover ,lady ligger intill henne...

     

 

                  vår söta sångfågel...  ...

 

Önskar er alla en skön fortsättning på denna kväll...

Ska  ringa Mio o önska  en god natt, han var här o åt middag med oss i kväll...

Det var mysigt...

 Mio han känner sej trött men lycklig!  

 

                      

 

         Älskar denna bild, togs i somras när hela  gänget ," nära & kära var i sjöholmen"....   

 

            Det var en Underbar dag.. o Mio berättade för mej nu i veckan , när han var inlagd, att han kollat på bilderna från den dagen... 

 

Det är ett  glatt  värmande sommarminne, och  nästa sommar får vi fler !            

          

 

Kram!!

Av cajsa jussila - 11 november 2010 09:24


 En kvinna, vid namn Mia, ringde mej förra veckan..

.. under sittningen så frågade hon om jag kunde se vad som hade hänt under  hennes bröllop...

 

Jag fick  snabbt upp att hon hade misstankar mot ett par, en man o kvinna..

 

"något har försvunnit" sa  Mias guide...

 

"det är sant", svarade hon

 

Guiden fortsatte att sända bilder till mej, Jag såg en yngre kvinna..

 

ordet "servitris" kom upp..

 

jag såg att de fanns kvinnor som hjälpt till på bröllopet... "fick du hjälp av servitriser?" undrade jag...

 

"Nej, det var endast min familj o släkt, som hjälpte till" svarade Mia..

 

Jag såg att en present till brudparet, hade försvunnit ut från lokalen..

någon hade stulit det...

 

 Jag bad guiden om ledtrådar..

 

"en kvinna från ett annat land"...

 

jag förmedlade vidare..

Men Mia kunde ej  riktigt förstå , vem den kvinnan var...

 

guiden sa, att kvinnan var ingift i Mias familj,

 

i ett par sekunder var det helt tyst...sen hörde jag en ivrig röst..

 

"ja, Nu vet jag!"  utbrast Mia..

  

"jag vet nu vem du menar, det finns en utländsk kvinna som är ingift och hon arbetar som Servitris!!!

 

 

Det var häftigt, att gudierna kunde sända så klara ledtrådar...

fast de har jag ju upplevt flera gånger tidigare.. men känslan är lika mäktig, varje gång!   

 

Nu väntar jag att få höra om Mia har kollat upp med denna kvinna, som med all säkerhet har något med försvinnandet att göra..

 återkommer!! hi

 

kram!

 

Ovido - Quiz & Flashcards