cajsadiva

Alla inlägg den 15 november 2010

Av cajsa jussila - 15 november 2010 19:02


Dimis utvecklings samtal gick jätte bra...

"Hon är så duktig o glad "  hihi...

 

Vi gick nöjda från skolgården...

Något som värmt mitt hjärta sen Dimi började skolan, är att hon är så omyckt av skolans elever.. barnen brukar få själva skriva i ett formulär inför  ett utvecklings samtalen

 

Där de ska svara på frågor gällande trivsel osv..

 vem är en bra kompis?

vem skulle du vilja vara /leka mer med?

 

Nästan Samtliga i klassen hade skrivit Dimis namn!! såå gulligt..  Det har varit så  sen hon började skolan.. Gissa om jag e stolt!?  

 

 

 Dimi med en kär klass kompis Isabella.. 

 

Direkt efter skolan drog vi vidare för att umgås med våra goa släktingar..!

 

Vi blev ett gäng som umgicks o hade en  mysigt- rolig- måndag..     

 

    

 Tösen med mamma Eve & moster Sandra,..

 

        

 

                            Linslusar!!

 

             

 

                Eve Daniel o lilla Tösen,.

 

         

                            tjej ligan!

 

 

Mio, Carro och mange tittade oxå in en stund...

 

         

       Mio slurpade i sej av den goda soppan...  

 

  

 

      Pratstund på golvet.. mys pys hihih...

 

Ha en fortsatt skön måndag.. för mej och Dimi , väntar ett varmt bad.. kram!  

     

Av cajsa jussila - 15 november 2010 10:22

 

                 Jag gillar Måndagar!!   

 

 

                  

 

Då har man en  helt ny härlig  vecka framför sej!! Mina planer för denna dag...

 

 ska jag be min kära moster om lite massage.. e helt yr i kolan!!  jag blir ofta väldigt spänd i nack musklerna..  det gör att det blir ett stop..

o det påverkar enormt.. yrsel!!

super obehagligt... går som jag druckit ett par liter vin!! hihi

 

Ska försöka  ut en låång runda med lady..  sen blir det till  att, trampa tusan på min motions cykel.. Ungarna e på mej  jämt nu!

 

jag e helt utmattad efter 10 minuter!! hihi

 

Idag ska jag även försöka baka solros bröd...

det älskar Dimi.. med varm choklad mjölk till.

 

Senare idag blir det utvecklings samtal med Dimi..

ska även  ringa Linda, boka en dag för fika.. så jag kan få träffa lilla Celinn!  

 

        Äntligen har hon ett namn, så fint!!

 

     

       

         

 

           Celinn Isabella Långström   

 

 

  hittade några bilder idag... som jag gillar!!

 

          

 

      Lilla syster Dixi med Store bror Kim..

 

    

Min Darling o hans Svärmor...rara mamma..  

 

          Engla tösen och  faster Dimi....

 

             

En lycko dag!.. Mios student.. Carro   Mio  

 

Nu snurrar de rejält .. måste slänga mej på luren ... Moster hjälp mej!!

 

      kram o ha en underbar måndag!

                      

Av cajsa jussila - 15 november 2010 08:53

 

 99% av de personer jag ser till .. känner jag inte..

 

 Jag försöker att inte spå mina närmaste vänner och familj...

 

jag har svårt att öppna mej o de känns inte riktigt bekvämt... eftersom jag oftast redan vet så mycket om dom

.. fast visst ringer mina vänner o frågar mej om kärlek, flytt, jobb osv... hih "det får man ju räkna med"   

 

har haft två sittningar med två män.. Det är inte så vanligt att de hör av sej ,men visst händer det!

 

En av männen var Henrik, i 40 års åldern..

 

Hans moder fanns på andra sidan..

 

Hon steg fram o förmedlade starka bevis till honom..

 

Modern sa...

  

" När jag levde så hade vi  ett viktigt djupt samtal, han gav ett löfte, som han hållt"

 

Henrik bekräftade att det stämde...

 

"jag gick bort dagen efter" fortsatte hon...

 

" jag hann aldrig till henne, mamma dog , dagen efter vi hade det djupa samtalet"

 

 hans röst var  darrig..

 

 mamman sa,"Lärarinna"

 

"min mamma  var lärarinna" sa Henrik..

 

Modern fortsatte ...

 

"Han har  något från mej,  som han höll på med , jag stod brevid honom.."

 

Henrik svarade snabbt...

 

"min mamma gav mej en större silver ljusstake, som jag tog fram o tände i går"

 

 

Dagen efter ringde en annan kille... Patrik..

 

Jag fick snabbt fram hans guider o de förmedlade att det fanns två kvinnor i hans liv...

 

En kvinna såg jag vid hans sida.. o en annan kvinna, som hans tankar gick till..

 

Guiderna sa...

 

"kvinnan han bor med längtar efter ett barn"

 

De visade mej barn vid hennes sida..

 

 

"hon är gravid" berättade Patrik..

 

Guiderna fortsatte...

 

"hans hjärta är inte hemma , utan hos den andra kvinnan"..

 

Det blev tyst, i ett par sekunder,

  

"ja jag tänker på henne , mycket", svarade han

 

"du är förälskad, hon får dej att leva o skratta"

förmedlade guiderna vidare..

 mannen erkände att han hade starka känslor för dom båda...

men var förälskad i den nya kvinnan..

Självklart mådde han inget vidare i detta dubbel

liv!

han sårade båda kvinnorna...

 

Kärleken kan verkligen göra en vilsen .

 Men de är viktigt att se sanningen o känna efter...

'

kram!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards