cajsadiva

Alla inlägg den 18 november 2010

Av cajsa jussila - 18 november 2010 18:22


Idag skulle Dimi till tandläkaren o dra ut en besvärlig tand,som stoppade tillväxten för en annan tand..

 

             

tjoho tralala.. Dimi små sjöng .. tog en "glad bild"      framför skylten !! ihi

 

 

 men snabbt ändrades hennes min...

 

        

hon blev smått orolig, kommer det att kännas mamma? undrade hon... jag log mot henne o skakade lätt på huvudet..

Jooo, mamma jag ser på dej att det kommer att göra super ont"! 

 

hur kunde mitt huvud skakande tolkas så ?? hah

 

väl inne på väntrummet så sprang vi på Annkatrin från Bonde söker Fru!  Dimi stannade upp när hon förstod att det faktiskt var bonden från teve programmet i går!

 

Annkatrin tittade på oss o vi började prata!!

Om filmandet ,hennes gård osv,hon var jätte trevlig!

Dimi satt med ett stort leende hela tiden!!  

 

Sen ropade sköterskan upp Annkatrins namn..hon reste sej o vände sej mot oss..

"hej då, ha det så bra!" sa hon o log

 

" hej dååå" sa Dimi o vinkade lätt ..

 

 

Strax efter var det våran tur ,Dimi har aldrig varit rädd för att gå till tandläkaren,hon har klarat sej än så länge, utan några hål!..

Men idag var de ju annorlunda.. en tand skulle dras ut!!

 

  

Allt gick jätte bra, trots två bedövnings sprutor sa hon inte ett ljud , men höll min hand så hårt att jag knappt hade någon känsel kvar!! hihi

 

Plötsligt sa tandläk, " tanden brevid har börjat lossna nu , eftersom jag vickat så hårt, så vi tar  bort den med"!   

 

Den skulle hon tappa ändå, men  ej så här snabbt...  nu var de inget annat att göra än att dra bort den ....

Så två tänder åkte av idag!!

 

  

 Vi alla berömde Dimi  för hennes lugn...

när vi kom ut tyckte hon att jag skulle ta en bild i hennes mun , så hon kunde själv få se...

Men jag övertalade henne att låta bli ! hih det var ingen vacker syn kan jag lova!!

 

Det blev tummarna upp  i stället.. för att det äntligen var över!!   

  

Av cajsa jussila - 18 november 2010 17:40


heter de små babysarna, som jag fick gosa lite med igår..   

 

Linda o Johanna.. nyblivna mammor...

deras energier utstrålade Lycka...

 

          

 

 

  

                   MODERS LYCKA   

 

Linda, deras vän som oxå var med igår, har ännu inga barn men, blev nog allt sugen!.... Hon gick nog hem sen  o tog ett snack me sambon!   

 

                  

 

Dimi och Linda... Vi fikade lite med kaffe o kanelbullar...  jag passade även på att få lite massage av tjejerna.. det hjälpte mot min yrsel.. Tack.. Ni e för söta!!  

 

       

         Johanna o sötisen Anton...     

 

Han är endast 18 dagar yngre än lilla fröken Celinn... 

 

           

 

här med mamma Linda.. hon har så  gosiga tjocka kinder! Menar då  inte Linda utan Celinn! hihi  

         

 

             Underbara små mirakel!!  

 

 

senare på kvällen kom Mio, Dixi o pojkvännen Viktor.. Vi slappade i soffan o kollade på Bonde söker fru... Häftigt att det är två bönder fr Eslöv som e med! hi  

 

 

Tog en bild på Dixi & hennes "snygga kille"  

hihihi...

 

           

                

Visst e de härligt att umgås med ungdommar!? de e så  fulla av liv och sprudlande energi!!    

 

Av cajsa jussila - 18 november 2010 14:23

 

Några har reagerat över att jag har en "skeptiker efter mej" ih...  

 

Jag tycker det är fantastiskt, att någon som är så kritisk, ändå lägger ner tid o energi till att läsa och kommentera!

 

Alla är välkomna att läsa och kommentera med både Ris Och Ros!   

 

Vi måste alla  få uttrycka oss..

                                               

 

Så kära Skeptiker.. Jag har förstått att Du inte gillar o tror på det jag sysslar med..

jag gör det med mitt hjärta o kärleken till mina medmänniskor..  

Att arbeta med ljuset, kärleken , är det bästa som finns!  

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards