cajsadiva

Alla inlägg den 4 november 2010

Av cajsa jussila - 4 november 2010 22:21

go kväll.. ska strax gå o lägga mej...Dimi sover och Arek kollar tv... Jag har suttit i tele, då de ringt i ett sen vi  kom hem..

 

Vi har varit i stehag, o fixat smörgåstårtor, brosan fyller 45 år i morn!

 

Var inte hemma förens kl 8 i kväll.. snabb dusch , snabb kvälls mat ... o snart e de dax för sängen..

 

 i morn förmiddag ska jag följa med Mio på Mr röntgen i Lund , för att kolla  hur cellgifts behandlingen svarat...

 

Ber en tacksamhets bön  och ber för  att  röntgen ska visa goda resultat...

 

Tack alla Ni som jämt sänder kramar och tankar till Mio ..

Jag vet att han är rörd o glad,över att det finns

 så många Underbara omtänksamma människor!

 

God natt kramar..   

 

 

 

Av cajsa jussila - 4 november 2010 15:57


i dag var det halloween fest på fritids..

 

Dimi skulle självklart gå.. Kevin o Lian tittade på med nyfikna ögon när jag tuperade o målade henne...

 

"Så läskig du är Dimi" utbrast Kevin ..

 

"Jag är en Riktig Häxa!" svarade hon, och gjorde en skrämmande min.

 

pojkarna stod förstummande, med stora ögon!    ihi 

  

"Tror ni verkligen att Jag Är en Häxa??, det är eran farmor som är en  Häxa, på riktigt"!!

 

(jag började asgarva, kunde bara inte låta bli!)                                                   

                  

 

"nää, svarade pojkarna i kör"..

 

Du bara ljuger, sa kevin och nickade..

 

"mamma berätta för dina barnbarn nu att Du faktiskt är en Häxa"!

 

hahhaah...jag fick gå ut från rummet, så mycket jag skratta !  

 

Pojkarna tittade på mej med stora ögon,

 

"

Farmor du är  förtrollad, för Du är en  Snäll

 

Häxa!"

 

Åh så gulligt va?! hi   

 

Jag omfamnade dom o berättade lite om Häxan ,

Det lyssnade o satt som två ljus brevid mej.. 

 

"häxor är snälla, men i sagornas värld är hon elak." osv. bla la...

 

 

           

               Mini häxan Dimi....

 

Jag träffade mina vänner Marie o Christine en stund i eftermiddags..

 

När jag kom hem så såg jag en påse häng på handtaget... Där i fanns  en söt blomma...

Listade ju ganska snabbt ut att det var Christine, som hängt den där! hi

 

 

          

         Blev en fin färgklick på köks bordet!

        

       

          

             Många små rosa knoppar...

 

 

 

                                Tack sötaste vännen..!!  

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av cajsa jussila - 4 november 2010 15:41


Idag åkte Kevin & Lian hem..

vi hade två skojiga dagar med mycket bus o mys!

 

Dixi var den perfekta lek -fröken.. hihi

 

Så många goa skratt..               

Då o då fick de pausa för fika, och mat stund.. 

 

          

 

Allas favoril mellis.... Korv Med Bröd!!   hi

 

         

 

       

 

 

          

 

  Hej då mina små gossar, kom snart igen   

 

        

 

Skapa flashcards