cajsadiva

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

första december....

Av cajsa jussila - 1 december 2011 13:00



Denna morron blev det en tidigt  mys morron... strax innan 07 i morse kröp jag och Dimi upp i soffan i våra pyjamas, för att se första avsnittet av årets Julkalender!

 

                                                  


          Tjuvarnas Jul

 

  

      

               vi gillade årets julkalender ,  ska bli spännande att se hur allt utvecklas  o så var den  rolig med! ..   


I förmiddes åkte jag i väg med moster till Jeje, min kusin.... vi hjälpte henne i nya hemmet, fin mysig lya...

Nu e jag hemma igen .... ska vänta tills Dimi slutar skolan , sen går vi tillbaks till Jeje....

Ikväll blir det nog lite  Chocklad Glögg  

tillsammans med moster, jeje o några till ..       

 ska försöka hinna med en runda på stan med Dixi med..

hon vill att vi ska ut o kolla lite  men just nu regnar o blåser det...  så någon runda på stan e jag inte speciellt sugen på hihi.. 

Dixi  Dimi och Jag har haft så mysiga kvällar   hela veckan....

underbart att få va med sina flickor... o vi kan konsten att slappa o mysa hahhaa...

Nästa vecka åker Dixi med hennes pappa till Egyptien... Sol SOl   Niceee....


I morgon kommer barnbarnet Lian till oss..    Längtar!!   

han stannar hela helgen, så vi hinner med massa skoj.. hihi

I morn kväll ska jag ut o äta med Alla mina barn o lilla Lian...

Det ser jag så framemot...    vi ska fira lite extra att Kim fyllt 25 år och att Mio fyller år på måndag 5 dec.. en god födelsedags middag...    ska de bli!


Men än så länge e de torsdag... ska strax klä på mej varmt o möta upp  Dimi när hon kommer hem från skolan.. brr fyser bara av tanken att bege sej ut i detta väder  .. men längtar tills i kväll , då blir det varma bad o   härligt doftande varm glögg och kanske några goda pepparkakor      


                                                  


             


Min mamma har haft som tradition att göra pepparkaks hus med mina barn... så vi ska boka en dag med henne, så Flickorna Dixi o Dimi får baka !


 

  

Till Jul brukar jag baka... choklad bollar ,choklad muffins o dajmrutor...Här bakar Dimi förra Julen..   


                                           Jul e så Kul      


Torsdags kram till Dej ....   



       



 
 
Ingen bild

Karin Hack

2 december 2011 09:16

Mys på högsta nivå, vi sov sött men såg julkalendern på kvällen.. Nja, si så där... Kanske blir bättre.

Pussar
<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Presentation


Hej ! här e jag med min andliga blogg.. häng med mej på min resa:))

Fråga mig

366 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards