cajsadiva

Alla inlägg den 16 november 2011

Av cajsa jussila - 16 november 2011 13:53

         


Hejsan ! Idag är det en Underbar onsdag... kallt, men luften o frisk och bra!    

 

Tog en bild på Dimi i morse ,innan hon gick till skolan,  tog på sej både  vantar o mössa.

 

            

 

denna hund-mössa e för rolig å söt!   köpt på Malmöfestivalen i somras..   

 

 jag promenixa en runda  med Lady i förmiddags hade då på mej min mössa

de var varmt om öronen! hihi

.. efter  rundan satte jag mej bland tända ljus o mediterade...   

 

                          Såg min healing guide..    

 

                       han står alltid vid min sida....

 

fick känslan att han vill att jag ska "ta hand om min hälsa"

röra på mej mer o äta bättre!.....Något jag faktiskt själv funderat mycket på...

Borde ta mej i kragen,  har ju en fin Motionscykel, måste upp på den  o trampa !!

 

     Eftersom jag  har en nerv o muskelsjukdom, så bör jag vara mer aktiv... 

ta hand om kroppen inte bara själen... de går ju Hand i Hand...   

Nu har jag "peppat mej själv"   hihi

                                                 

 

                           efter detta inlägg , ska jag hoppa upp på min cykel!!

 

Hinner trampa en stund, för Dottern Dixi kommer väl  snart... vi ska ha myskväll , mina två flickor o jag!   

  

                                       vi kanske kan lägga en ansiktsmask

                   eller ett varmt skönt fotbad.. ?                      Underbart!!

 

            får nog trampa en stund i kväll med, så kan flickorna ta tiden!  

 

           Idag  blir de Kyckling file med klyftpotatis sallad okalla såser!...

 

Igår tittade Mio Carro & Dixi upp på kvällen.....

det var trevligt.... de Kom "lagom till middan "   

   Mios ansikte såg tyvärr värre ut... ! mycket svullnare o rödare  

svullnaden i örat har i alla fall börjat gå ner...

       

 


                 Han var på gott humör o de e ett Bra tecken på tillfrisknad... !  

                    (fick  hjärnskakning o har ännu ont i huvudet,  men de blir

                     säkert  bättre o bättre ...)

 

                        här busar o myser han lite med Carro..   hihi

 


                    

 de här två ungdomarna roar sej lätt... hihi

 

   Kim tittade oxå in i förmiddags..

 

     

                      Denna månad fyller han 25år...     otroligt!!

 

Nu väntar motions cykeln... pust stånk hiih.... Ha en fin eftermidda.. vi ses !   

 

Av cajsa jussila - 16 november 2011 10:12


Satt i ett samtal med en kvinna Katrin, hon hade bett mej försöka få kontakt med de  andar som störde i hennes hem..hon uppfattade skuggor o kände sej ofta iakktagen...


"jag tycker det är hemskt obehagligt,vad vill dom mej?" undrade hon..


jag såg två kvinnor stå vid Katrins sida...  regnet det forsade ner på deras hår o axlar, men de verkade inte märka det!


Löven glittrade o glödde mot den mörka himlen... det såg helt magiskt ut!


Ur regnet kom dessa två kvinnor , vinkandes o med breda leenden...


 en av kvinnorna hade glasögon... men hon tog dom  av sej  o kastade i väg dom!


kvinnan förmedlade att hon varit blind, men att  hennes syn nu var  perfekt!


Katrin svarade att de var hennes mamma som haft dålig syn...


" mamma var blind på ena ögat"...


"Vem e kvinnan som min mamma står tillsammans med,?" frågade hon.


Då hörde jag någon säga , "min piga"


"det är min mormor!" ropade Katrin..


 och berättade att Mormorn alltid  kallat  henne för, lilla piga"


Mamman såg väldigt ung ut... hon visade mej ett mindre barn...


jag förklarade vad jag såg o fick till svar av Katrin,


"mamma gick bort endast 39 år gammal hon hade 3 barn"

jag, min syster o vår lillebror , han var endast 5 år när hon lämnade oss"


Katrin fortsatte med tårfylld röst,  "jag saknar dom varje dag, känner mej så ensam"


Jag förmedlade att de var hennes mormor och mamma som "störde henne i hemmet"

"de vill visa att dom finns med dej , o de vill så gärna att du ska sända budskap till din bror"..


de sände mej en bokstav... M..

Katrin drog efter andan " han heter Martin"... !!


                             

Mormodern & Mamman sände stark kärlek till Katrin, hennes syster  o deras Bror Martin....    









Ovido - Quiz & Flashcards