cajsadiva

Alla inlägg under april 2011

Av cajsa jussila - 15 april 2011 09:20


                    Påsken e kommen!!    

 

Idag är det sista skoldagen, sen är det  Påsklov !! 

 

 

Dimi skulle ha med sej två kokta ägg till skolan, de ska användas till tävlingslekar..

 

 

               

Vi har en speciell Påsk korg, som vi använder varje år...  Jätte fin... eller hur?! hi  

 

                            Äggpickning...

 

Leken går ut på att picka/knacka kortsidan av sitt oskalade ägg mot motståndarens..

Den som först får en synlig skada på sitt ägg förlorar!

 

                             Äggrullning...

 

Barnen samlas vid en mindre backe, sen rullar man ner ett ägg och förhoppningsvis träffar ägget ett annat ägg....om moståndarens ägg spricker, då har man Vunnit!

 

             Detta är Svenska Traditioner...


 

              Dimi ville vara Påskhare...

 

         

                Dimi ville vara Påskhare..   

                                


 

Vi kommer hoppa över hela påsken i år.. påskpynt o påskmiddagar...

 

 Vi åker till Haparanda tidigt 04.00 på måndags morgon...

 

  Men vi har en del att hinna med innan dess....

 

       I eftemiddag kommer mina gossar!!

 

             

            Kevin o lillebror Lian   

 

De sover över så vi hinner mysa o leka  hih... När de kommer idag  börjar vi   med en god fika...

 

        

          Dimi har bakat en  vetelängd!

 

     Middagen har hon fått bestämma...

 

          spagetti med köttfärsås... de e alla barns favoriträtt!  

 

       I morgon åker gossarna hemåt... o vi ska packa alla väskor klara...

 

 Senare på eftermiddan drar vi till våra kära vänner, som bjudit hem oss på middag!

 

             skorpan & uffe   

 

så lördagen avslutas tillsammans med  vänner...

 

På söndag åker vi och tittar på  Christines sista teater föreställning! 

              Christine står i vit skjorta.... hihihi

 

    Föreställningen håller på mellan 16-19

 vi lär hoppa snabbt i säng efteråt!    ett par timmars sömn blir det..  

 

 sen bär det iväg mot vintern!!

 

( Arek som ska köra , får ju sova ett par timmar under dagen ..)    

 

Vi blir två bilar från Skåne.. Brosan hans fru Bitte deras dotter Felle med pojkvän Robin är oxå med!

 

Darlingen frågade mej i går ..

" Tycker du  att jag   borde klippa mej innan vi åker"??

 

         jag svarade... "Nää varför det? ditt hår & skägg e väl inte såå långt?"    hehehe

 

     Solen skiner så vackert,    så ut kära Ni , Njut allt ni bara kan.... för det ska jag göra!!hi   

 

              GLAD PÅSK TILL ER ALLA   

 

                 

 

            PÅSK KRAMAR, FRÅN MEJ & DIMI  

 

 

 

              

 

   

 

 

 

 

        

Av cajsa jussila - 14 april 2011 19:18


Fick  precis ett sms från Siv, kvinnan som det handlar om i inläggen  ... "argsint ande" och "hjälp mot ljuset"....

 

I tisdags lyckades  vi äntligen  att få den argsinta ande mannen gå in i ljuset där hans mor tog emot honom med utsträckta armar..

Visst är det väl helt Underbart och fantastiskt, att våra kära väntar  på andra sidan o tar emot oss, när  vårt liv på jordelivet är över...  

 

Har skrivit ett antal inlägg om Siv o hennes familjs kamp mot denna andeman.. det har varit så kämpigt för dom..

 

Mycket av deras energi och kraft har gått åt!

 

Siv har från första början gett hennes godkännande, att jag får skriva om deras dramatiska upplevelser..

 

Ikväll fick jag ett sms från henne...

 

"här har varit lugnt, jag tackar dig av hela mitt hjärta,för hjälpen! Hör av mej om jag märker något"...

 

Hoppas då verkligen inte att hon hör av sej,för att  berätta  att HAN kommit tillbaks!!

 

Jag tänker ofta  på Siv o hennes familj...

önskar dem all ro o glädje man kan ha...  

 

                 

Att ha själar som stör .. är inte alltid så trevligt...

 en envis själ har nu  stört min son Kim  ett antal gånger !

han ringde förra vecka o berättade att han suttit o surfat i vardagsrummet, teven hade även varit igång...

 

Plötsligt hade teven  bara stängts av!!

 

Kim hade  rest sej upp för att kolla , om den gått i sönder.. men  snabbt konstaterat att teven var ok , då den gått igång!

Han hade gått  in i köket o när han komit tillbaks så  mitt framför hans ögon, stängdes datan !!   

 

 Jag vet ännu ej vem det var som "störde honom, el ville ha hans uppmärksamhet"...

 Kim  o hans sambo  Linda, har haft en del andliga aktiviteter i deras hem...


                                      


                         Får nog  ta och  "kolla upp det "  !

                               

                        Kvälls Kramar till Er alla...  

Av cajsa jussila - 14 april 2011 18:28

God kväll...


varje inlägg som handlar om andliga vägledning/ síttningar som  jag skriver om här på bloggen är så  personliga...


jag har som en klar Regel att  innan jag lägger ut ett inlägg, få det godkänt...det är Väldigt Viktigt!!....


Nu har det  har det aldrig varit några problem.. Utan samtliga  hitills, har godkänt och velat att jag skrivit om den sittning andliga upplevlse o budskap de fått...


 Men just idag , Missade jag helt att fråga, få ett godkännande!!


Hur kunde jag missa !?

Så dumt....


Eftersom det inte var Ok, att lägga ut det inlägget, så har jag självklart tagit bort det från bloggen...

Ber Så Mycket Om Ursäkt....  ....









Av cajsa jussila - 12 april 2011 14:01


                        


                              

                     Vi lyckades hjälpa mannen in i ljuset...

 

Gjorde ett hembesök  hos Siv o hennes familj.... endast hon och dottern Linda var hemma.... så fort jag steg in i deras hall, mötes jag av en tung energi.

.... blev andfådd o svag...

 

Vi satte oss inne i rummet där den "öppna kanalen fanns"

 

  Jag Siv och Linda satt där inne en stund o vi blev alla påverkade av den tunga energin...

 

Mannen höll sej på avstånd..

 

      

här uppe från denna hörnan, kom själarna igenom..

"en dörr stod på glänt"...

tog detta foto, för att se om de syntes något...

men allt så bra ut.... inga andliga aktiviteter fastnade på bild! hi

 

Jag stängde porten o renade rummet..

Sen gick vi ut i köket... där fanns Lindas beskyddare..

en ung kille som hon känt väl, när han levde här på jordlivet...

 

Strax efter mötet med beskyddaren, dök den andra mannen upp! han stod i köket o ännu en gång kände vi alla hans tunga energi.

jag blev matt o yr..

Siv  blev kall o matt... så pass att hon var tvungen att sätta sej ner o ta en paus...

Linda blev även hon berörd...

 

Mannen visade tydligt att han inte ville gå mot ljuset, jag försökte "övertala honom"..

 

Eftersom både Siv och Linda sett honom, så bad jag dem hjälpa mej.. vi ställde oss i en ring, o höll i  varandras händer...

 

jag bad honom att släppa taget om denna familj.. visade honom ljuset  , att där väntade friden och hans Mor..

 

                                

 

Linda o jag såg den  äldre damen komma från ljuset... hon sträckte ut armarna o sa "son!"...

mannen stod framför henne, men tvekade...

Vi stod  kvar i ringen,en bra stund... mannen ville vända om, men modern tog tag i honom..

 

            Han gick mot henne och omfamnades av ljuset!

 

                      

                               

 

   Efteråt  gick  jag en runda i deras hem o kände av.. luften o energierna var  betydligt lättare o behagliga!!

Nu hoppas vi  innerligt att mannen stannar kvar i ljuset !


Av cajsa jussila - 12 april 2011 09:10



Idag ska jag göra ett hembesök.. hos den familj som har ett andligt "helvete"!! En ondsint man härjar i deras hem...

 

Álla i familjen mår väldigt dåligt av detta , så idag ska jag ta mej dit...

 

Detta måste få ett slut!

 

jag hoppas innerligt att kunna hjälpa mannen över till ljuset, där han kommer finna frid med andra själar...

 

Denna man har troligtvis blivit ihjälslagen.. jag får den känslan, när jag haft kontakt med honom..

 

han är arg o känner sej orättvis behandlad!

familjen har kollat upp att det   tidigare bott en man  i deras hus...

det går rykten om att mannen avlidit i hemmet...

 

några i familjen har to m  sett denna man, flera gånger!

 

 

Mannen vägrar att lämna hemmet!

 

 Eftersom han är så ilsken så måste man "beskydda sej" jag brukar då använda mej av ett kors..

 

                 det hjälper att ha ett kors i handen el runt halsen.. den ger beskydd...

i vanliga fall behöver jag inte det inte... men i detta fallet  när det finns  mycket ondska och  frustation..

     rökelser är ett måste! att rensa är viktigt.... speciellt när man har andliga energier i  hemmet...

Jag rensar alla mina rum minst en gång i månaden..

Då fylls hemmet med nya energier harmoni  o ljus.. 

 

Att även rensa sej själva är mycket bra... rensar kroppen o själen.. ut med de  gamla energierna o in med nya! hi

 

 Nu ska jag äta lite frukost.. sen meditera ,ladda mina sinnen, o krafter... Sen är det dags att bege sej ut på..

 " det andliga uppdraget"!

 

Tar med mej kameran, kanske lyckas jag  fånga något på bild!....Återkommer... kram!

 

Av cajsa jussila - 12 april 2011 08:43


god morron.... grått o kallt e det ute.... vårkänslorna ploppade upp snabbt men föll pladask!!

 

Denna morron har jag suttit o shoppat på nätet... de e kul!  

smidigt o väldigt lätt!! hihi

 

Håller på att fylla en låda med presenter till mitt banrbarn Engla, som bor i Borås...

'

           Sötaste Englatösen   jag saknar henne enormt mycket!!

 

här e lite av de jag köpt till henne.... !

  

            

fint linne trosa set!

     snygg hello kitty topp!

 

        

fin  klocka.... en del Hello kitty prylar...

Dimi har varit med o valt ut saker som ska skickas till våran Englatös!  

 

                   

När vi nu åker till Finland så ska vi shoppa med oss något fint till Engla därifrån.. 

 

    På fredag kommer gossarna till farmor anka!

de ska sova över till lördag... som vanligt blir det då mycket Bus & Glass! ihi

 

             Kevin  o Lian....  sötaste gossarna...   

 

   Lilla Celinn e minst i skaran... söt som sockervadd!! ihh

 

              

                               ett litet charmtroll!

 

      

Av cajsa jussila - 11 april 2011 09:09



måndagen den 11 april... ny vecka o våren e kommen!!

 

sitter o kollar på nyheterna, de lovar 17 grader sol idag... 

det ser ut att bli en strålandes vacker vårdag!!

 

yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... vilka känslor de ger!!...   

 

På tal om känslor... så var det väldigt känsligt här i går kväll... andliga känslor!! hihi

 

Det började med att jag stod i köket o diska...

då kände jag  hur någon knuffade till mej lätt..

jag låtsades inte om det, gick in o satte mej i soffa o kollade på film med darlingen...

 kände då  hur någon drog mej lätt i mitt hår!.. hade håret uppsatt ..

Jag tittade på Arek han märke inte av något...

 

Men Jag kände tydligt en stark andlig energi i rummet!

 

 Då började plötsligt skrivaren låta.. den stod på  tvbänken, mitt under teven som vi tittade på!

 

 den skrev ut och lät onormalt högt!!

 

"vad fan är detta?" utbrast Arek o satte sej upp, han såg vettskrämd ut   

 

 Jag skakade på huvudet.. och svarade," att jag inte hade en aning".. vilket  faktiskt var sant!

jag försökte " se vem det var" men lyckades inte..

 

Skrivaren fortsatte att låta högt ... Arek stelnade till.

 

 "kolla sladden, den  är ju  inte ens i" den är inte kopplad, hur fan kan den då starta?"..!!

 

han stod och pekade på sladden som låg på golvet...

 

Han hade rätt.. SKRIVAREN VAR INTE INKOPPLAD!!

 

Arek vände sej om o stirrade på mej..'

 

"vem är här älskling?, frågade han med en desperat röst..

jag lugnade honom med att det bara var någon själ som ville ha lite av vår  uppmärksamhet...

 

för så kändes det... när vi väl såg och hörde att skrivaren sattes igång , så försvann den andliga energin...

någon ville  nog bara retas med oss... hih

 

  Arektycker det är obehagligt... eftersom han börjat  känna av själars närvaron mer o mer..

Tidigare har han aldrig upplevt något..



 

     

 

men sen förra året 2010 så började han att "öppna sinnena" helt omedvetet... jag tycker det är jätte häftigt! ihih

han håller Inte med.. och  vill helst slippa det!! hi   

 

Kram!!

Av cajsa jussila - 10 april 2011 13:39

  


Våren e banne mej kommen!!!! Gööööttt       

 

Vi har varit ute en tur..fick direkt VÅRKÄNSLOR!!!  

JA.. MAN KUNDE JU LÄTT TRO ATT MAN VA NYKÄÄR! HAHA

 

     fantastiskt, vad lite Soool kan göra!!!  

 

Idag ska vi på TEATER... I HÖÖR... VÄNNEN CHRISTINE...

ÄR MED I DEN... "DEN GIRIGE AV MOLIÉRE" HETER DEN...

 

 

      

Hon  SPELAR BETJÄNTEN I VIT SKJORTA..

 

 

  

christine är en riktigt teater apa!!

 

Nu drar vi ut en runda , innan vi sätter oss i bilen o kör till Höör... Kram till er Alla o ha det gött i Solen..   

Ovido - Quiz & Flashcards