cajsadiva

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Beskyddaren...

Av cajsa jussila - 21 oktober 2010 17:17

 


Hade en sittning förra veckan... som jag här nu ska skriva om..

 

Det var en ung mamma ,till en dotter på 1 år.. Mamman heter Susanna.. 

 

"kan du hjälpa mej ?" frågade hon...

 

"Min dotter ser någon o ropar ett namn",

 

 

Jag såg en yngre kille från andra sidan, han log när han uppfattade att jag både såg & hörde honom...

 

Jag fick fram den första bokstaven i hans namn, "ja, det är han!" svarade Susanna..

 

"jag vill be om ursäkt ,  för allt ont jag gjorde, mot henne" , sa killen

"jag var inte snäll, hotade och slog, trots att jag älskade henne så mycket!"

 

Susanna berättade att han varit mycket hotfull och även slagit henne..

 

Killen fortsatte, "jag mådde dåligt , ingen lyssnade , försökte få hjälp"..

 

Han förmedlade att han tidigare försökt att ta sitt liv.. "jag ropade på hjälp, men ingen hörde"

 

"Det är sant , sa Susanna, han ville ha hjälp!"

 

Han förmedla vidare att , han o susanna, pratat om att skaffa barn..

men att han var glad över att hon lämnat honom..Han var våldsam under hans tid i livet , men att han nu beskyddade henne..!

 

Killen visade mej en källare o jag började må  riktigt illa..

jag berättade vidare för Susanna , allt jag såg och kände..

 

 

"det var där han tog livet av sej" sa hon..

 

 "dagen efter, dagen efter " upprepade han..

 

"susannas röst blev darrig, " jag fick veta dagen

 

efter, hans bror kom och berättade " ..

 

"Hon ska ge sej av" sa killen med allvarlig röst..

"Susanna är i fara!"...

 

Hennes nya pojkvän är inte bra!det han håller på med , kommer skada henne och dottern, hon ska ge sej av"!

 

Susanne brast i gråt, hon förklarade att hon flera gånger tänkt på att ge sej av..

 

Att hennes nuvarande relation ej var hållbar..

Pojkvännen höll på med kriminella affärer..

Det skrämde henne..

 

Jag började tappa kontakten med killen,hans energi blev allt svagare..

 

 Han lyckades ändå förmedla ett vackert budskap till henne, innan han försvann..

 

"jag älskar Susanna o kommer beskydda henne"

 

                                                             

 
 
Ingen bild

Skeptiker

21 oktober 2010 20:20

En sittning.....är det detsamma som att någon beställer tid och så får dom betala eller har jag fel, du kan ju svara på den frågan för en gångs skull, för övrigt tycker jag det verkar helt sjukt det du skriver att du kan förmedla.

cajsa jussila

22 oktober 2010 08:52

Hejsan... jag tar inte alltid betalt... men när de gäller större sittningar vägledningar så gör jag det.. ha en fin fin dag kram

 
Ingen bild

Bettan

21 oktober 2010 21:20

Vad fantastiskt,jag blir helt stum.Är detta ditt jobb eller är det hobby eller vad man nu ska säga? Kan du inte berätta mera om allt sånt här?

cajsa jussila

22 oktober 2010 08:49

Hej Bettan! kul att du läser min blogg o att andlighet intresserar dej:) har skrivit här på bloggen massor av mina andliga upplevelser.!:)
jag skriver nytt hela tiden så håll utkik.. hi kramar cajsa

 
Ingen bild

Anna

21 oktober 2010 21:44

Usch, jag ryser. Hoppas det går bra för Susanna. Jag skulle behöva din hjälp, har någon på andra sidan, som jag vet försöker komma i kontakt. Jag har inte den förmågan, inte som du. Kan bara känna och få förvarningar men jag kan inte tolka dom.. Eller så inbillar jag mig bara, kanske bara slumpen som får det att bli som jag känt... Härligt att höra att Mio håller modet uppe, det är ju inte lätt att ligga där inne, ingen rolig avdelning men underbar personal. Kram från mig.

 
Ingen bild

Kairn Hack

22 oktober 2010 14:16

Hej Undebar. Varför läser man din blogg om man inte tål de som skrivs?
Fortsätt förmedla om de du får, det är ju inte alla som vill att du lägger ut.
Fortsätt med MER andligt.
Puss och kram.

 
Ingen bild

Skeptiker

24 oktober 2010 18:43

Man kanske läser för att man hittat en blogg som är så otrolig så man måste följa den för att se om det verkligen finns människor som tror på att någon kan sitta och låtsas ha kontakt med " den andra sidan" som inte ens vetenskapsmän kan påstå att den finns. Om någon blir tröstad av sådant trams så är det ju okey, men att ta betalt ........ och tro att man kan se vad som händer andra människor och till på köpet råda dom....otroligt.

 
Ingen bild

Skeptiker

24 oktober 2010 22:29

Varför läser man en blogg om man bara har "puss och kram" att komma med, tjatigt. Inbördes beundran kallar jag sådant. Man har väl rätt till att kommentera vad man vill och när möjligheten finns genom att bloggen inte är lösenordsskyddad så låt andra skriva vilka kommentarer de vill.

cajsa jussila

25 oktober 2010 11:55

Hej skeptiker!
jag lägger in alla kommentarer.. att mina läsare sänder "puss o kram kommentarer e underbart" kärlek e bäst o mest energivande:)) ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards