cajsadiva

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av cajsa jussila - 21 oktober 2010 20:20

  

Det regna under hela bilfärden till Mio..

hade endast kofta o en halsduk.. konstaterade ganska snabbt, att jag får för dåligt klädd!

brrr...

Fick ett sms när vi precis kört in i Lund..

"kan du köpa en calippo?"..

det var från Mio....

Jag rös till av tanken att han ville äta  isglass , nu när de var så grått kallt !?  

 

Fast han låg ju nerbäddad i en varm sjukhus säng!...så klart sonen ska äta Glass! ihi

 

knappt 2 min senare.. fick jag ett nytt sms..

 

" köp en Festis med!" hihi..

 

"Mmm, vad god den va!", utbrast han efter att han druckit ett par klunkar ur jordgubbs festisen..  

 

sjukhus maten tilltalade inte  idag..

Grönsakssoppa med frikadeller...

 

Det såg tyvärr vidrigt ut.. !

 

Så jag  gick jag ner o köpte  clementiner, vitamin dryck o yoghurt..som han käkade tillsammans med en smörgås..

   

Idag fick Mio en "kortare behandling, på endast 6 timmar"... cellgifter o andra mediciner via dropp..

I morn blir det likaså .. o efter den  behandling så får han äntligen  åka him!!

 

 

           H E M   L J U V A   H E M     

 

Carro kom  efter skolan...

De kurrade   ihop sej  o kollade på film...

 

  

 

                       gosiga o sömniga

 

Jag satt o mös i fåtöljen... Carro tog en bild..

 

  

Arek hämtade mej efter 4... då var de rakt hem o ställa sej framför spisen!!   jag hjälpte  samtidigt Dimi med läxan , små röjde o dukade..

 

Ropade på Arek ett par gånger ... "kom o hjälp till!" ... helt tyst.. inget svar ingen hjälp...

 

Gick in för att kolla var höll  han hus?...

 

         

Där låg han i soffan, i  godan ro .. kollade film och mös med  Lady!

 

"Ålskling, ropade du på mej?" frågade han oskyldigt   ...hi

 

Nu är klockan över 21...ska ringa   Mio och önska honom en god natt , ta på mej mybrallor o dricka en mugg kvälls te...

Önskar er Alla en skön torsdags kväll...

kram ses i morn...  

 

 

 

Av cajsa jussila - 21 oktober 2010 17:17

 


Hade en sittning förra veckan... som jag här nu ska skriva om..

 

Det var en ung mamma ,till en dotter på 1 år.. Mamman heter Susanna.. 

 

"kan du hjälpa mej ?" frågade hon...

 

"Min dotter ser någon o ropar ett namn",

 

 

Jag såg en yngre kille från andra sidan, han log när han uppfattade att jag både såg & hörde honom...

 

Jag fick fram den första bokstaven i hans namn, "ja, det är han!" svarade Susanna..

 

"jag vill be om ursäkt ,  för allt ont jag gjorde, mot henne" , sa killen

"jag var inte snäll, hotade och slog, trots att jag älskade henne så mycket!"

 

Susanna berättade att han varit mycket hotfull och även slagit henne..

 

Killen fortsatte, "jag mådde dåligt , ingen lyssnade , försökte få hjälp"..

 

Han förmedlade att han tidigare försökt att ta sitt liv.. "jag ropade på hjälp, men ingen hörde"

 

"Det är sant , sa Susanna, han ville ha hjälp!"

 

Han förmedla vidare att , han o susanna, pratat om att skaffa barn..

men att han var glad över att hon lämnat honom..Han var våldsam under hans tid i livet , men att han nu beskyddade henne..!

 

Killen visade mej en källare o jag började må  riktigt illa..

jag berättade vidare för Susanna , allt jag såg och kände..

 

 

"det var där han tog livet av sej" sa hon..

 

 "dagen efter, dagen efter " upprepade han..

 

"susannas röst blev darrig, " jag fick veta dagen

 

efter, hans bror kom och berättade " ..

 

"Hon ska ge sej av" sa killen med allvarlig röst..

"Susanna är i fara!"...

 

Hennes nya pojkvän är inte bra!det han håller på med , kommer skada henne och dottern, hon ska ge sej av"!

 

Susanne brast i gråt, hon förklarade att hon flera gånger tänkt på att ge sej av..

 

Att hennes nuvarande relation ej var hållbar..

Pojkvännen höll på med kriminella affärer..

Det skrämde henne..

 

Jag började tappa kontakten med killen,hans energi blev allt svagare..

 

 Han lyckades ändå förmedla ett vackert budskap till henne, innan han försvann..

 

"jag älskar Susanna o kommer beskydda henne"

 

                                                             

Skapa flashcards