cajsadiva

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av cajsa jussila - 26 oktober 2010 20:55


Jag och Dimi hade nyligen kommit in genom dörren.. vi hade varit o handlat ingredienser till en hemma lagad pizza, som vi  bestämt oss för att tillsammans laga   

 

Vi hjälptes åt att plocka upp från matkassen...

 

Då får jag ett samtal från Mio..

 

"ska ni med till Mc donalds?"

 

 

Vi ändrade oss snabbt, ang pizza bak.. o sprang ut igen!...

Mio och Dixi kom precis körandes när vi kom ut..

 

De blev en bricka full med hamburgare o dryck!

 

"Mamma, har du cyklat med motions cykeln du fick ?" undrade Mio..

 

Jag stannade upp i ätandet o svalde snabbt för att svara...

 

jo, nja..jo,började jag  men fick snabbt erkänna att jag endast orkat trampa 3 min idag!!  haha

 

      

Mio suckade  o uppmanade mej att skärpa mej med min träning...

 

 

  

hmm.. tänkte Dixi blev de ingen burgare, över till mej?? jodå... hon ,mumsade i sej två!! hih

 

Jag lovade att bruka mer allvar med träningen  i morn, medans jag tog en stor tugga av  ,ännu en god cheese burgare..   hihi

  

kram!

  

 

 

Av cajsa jussila - 26 oktober 2010 11:02



I lördes var det dax att fira moster Bibbans 60 årsdag... vi som ej följde med på Turkiet resan hade planerat att fira henne, denna lördag istället..

 

07.00 väcktes jag av både tele o dörr signalen...

 

Maries o Christines röster klingade starkt i mina öron...

 

 "E du vaken vi drar snart!!!"  

 

20 min senare stod vi utanför mosters hem..

 

"kidnappade henne o satte oss i bilen"  

 

 

Hon hade ingen aning om vart vi skulle... o hon var väldigt nervös! hihi

Vi hade laddat med lite färd kost... cider &  öl...

 

ca 1½ timme senare var vi framme...!

  

Bibban.... fick ha sjalen över ögonen hih

vi hade "landat i Ullared" hihi  

hon fick ett kuvert med goa slantar att shoppa loss för...   hon blev glatt överraskad   

 

Först fick vi stå 2 timmar i kö i värsta ös regnet!

blöta som tusan.. men va gjorde väl de hih

 

ett par timmar gick åt att fylla några kundvagnar sen bar de hemåt igen!   

hemresan var galet rolig..  cider, öl  och  massa goa skratt   

      vi som åkte var Marie, Bitte Christine, Bibban och Jag!!

 

  Bilen körde  till Bitte... där mamma hade fixat god mat o dukat mysigt.... bastun värmdes upp o vi mös o umgicks vidare...

   

Marie körde hela vägen,  o fick ta en välförtjänt rök paus.. hih  

  

Christine o Bibban tog en drink i soffan...

 

   Dimi målad röd hallowen mun, o super glad över nya pets shopsen....  

 

  

Mamma och Moster...

 

härliga kvinnor!!  mamma bibban marie & bitte

 

Natten avslutades  ,med dans på garaget, ett dans place...                

 

     

Bibban var hel nöjd ...! en lyckad lördag 

 

Skapa flashcards