cajsadiva

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av cajsa jussila - 15 oktober 2010 14:48




Igår torsdag, var det dax för Ny cellgifts behandling, för Mio.. Men tyvärr fick han stanna hemma.. Hans  immunförsvar var för lågt.."kroppen behöver återhämta sej" , sa sköterskan..

 

Han var i dag och lämnade nya prover o vi hoppas på att de ska visa så pass bra , så att han blir inlagd  och kan påbörja cellgifts behandlingen på måndag.. 

 

Idag är det fredag...Var tidigt , strax efter 8 ,på min dagliga ica runda hih ..  Vid den tiden så  brukar det  vara "jag & de andra pensionärerna" hi

 väl hemma så    dammsög jag i hallen , då damp posten ner .. Ett gult fint kuvert  lyste mellan all reklam o räkningar   

 

Öppnade det o  log  !

 

 

  

 

  

Det var från min Pappa hans fru Tuija & Lillbrosan Ville..   

"hoppas du tycker om presenten!!" ..

 

vadå för present tänkte jag ?? de låg inget i brevhögen i alla fall hi..

det dyker ju säkert upp... hi

 

Jag fyller år på söndag.. Men ska ej fira något speciellt.. ska baka några äpple pajer göra vanilj sås o annat smått.. å bjuda på..

Om det dyker upp någon.. hi.. 

 

Förra året hade jag smörgåstårtor i fall någon  skulle dyka upp.. o nog dök det upp någon! 

närmare sagt 33 pers! det var skoj men otroligt!                                              

 

Återgår till denna fredag..

Plötsligt vid middags tid kommer Mio och hans pappa , de har ett stort paket med sej..

Jag tror att Magnus hans pappa, ska ner o lämna de till kör skolan som ligger i samma hus..

 

De kommer in o vi börjar prata om allt möjligt.. Mio tar in paketet o säger,

 Grattis på födelsedagen!"   Blev så förvånad, o ännu mer förvånad ,när jag såg vad det fanns i paketet!!     En Motions Cykel! hi

 

Cykeln var från Mio Carro & Dixi.. de tycker nog att jag ska gå ner ett par kilo hahah.-

 

Det tycker jag med! hih

 

Magnus drog vidare men  Mio stannade kvar o skruvade ihop min fina nya present!   

 

             

 

                Tack Mio Carro & Dixi.!!

 

   Lovar er att jag ska cykla , tusan varje dag!  

                                                      

Ovido - Quiz & Flashcards