cajsadiva

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av cajsa jussila - 1 oktober 2010 13:41



Förmiddagen har gått till städning , några tele samtal och ett antal koppar Te    

 

Ska laga lasagne till middag.. Dimis önskemål..

Arek flög i går till Polen, igen...

Uppkörning på tisdag!! lastbil...

 Han kuggade sist!! Körningen gick jätte bra o han fick beröm..

"du kan köra in lastbilen " sa mannen från vägverket...

Bekväm o mallig  som  Arek kände sej, så missar  han att kolla i höger bakspegel!! oooops haha..

 

Han ringde strax efter.. " hur fan kunde jag missa det?! han kände sej skit dum.. 

Arek har nu körkort för bil , mc och  tungt släp.. De har inte varit några problem att köra upp, men denna gången blev han nog allt lite för säker..något man Aldrig ska vara!! hi

 

                

             Lycka till med kortet min Älskling!! ...

 

Ikväll ska jag och Dimi , åka till Borsan o Bitte..

en barndoms kompis ska komma o hälsa på...

Vi har ej setts på 25 år!!  så det ska bli jätte skoj att ses i gen!!.. Vi var ett gäng i tonåren som alltid höll ihop.. vi  hade såå himla kul i flera år..sen splittrades vi tyvärr..några flyttade , fick flick ,pojkvänner..  ja ,vi växte upp..

 Har  roliga  minnen att dela   i kväll!

 

                          

       Här har vi honom!! Roger..

 

  

jag såg nog ut så här, när  vi sågs sist för 25 år sen! hahah... Liiite skillnad mot idag.. kanske..  

 

Hittade några bilder tagna i foto automaten.. Det var riktigt kul .. Vem har inte tagit bilder , på den tiden då foto automaten fanns!?.. saknar den! hi

 

                 

  Jag och Min Kusin Monique... hihi  

 

    

         Lilla Dixi Trixibell... 3 år...  

 

        

    Lillasyster Dimi Pippi Fifitrix..3 år..    

      

 

            

              Lilla jag Cajsa Juanita... 5år..   

 

Inte taget i en automat, men tycker flickorna påminner så mycket om mej på denna bild..

 

         

                  jag och min kära vän Knorr..  

Av cajsa jussila - 1 oktober 2010 12:49


Då var vi inne i okt... Vaknade strax efter 07, av att  min mobil pep till..fick ett fint morgon mess från en vän.. Jag är så lyckligt lottad, med fina  mess , varje morgon.. Så man vaknar med ett yrvaket leende! Tack Alla ni Underbara..  

 

Gårdagen var fin.. Jag och Dixi satte upp nya gardiner i mitt och Dimis rum..

Jag blev väldigt nöjd!

 

       

 

Håller på att fixa om lite i Dimis rum.. tar bild när det är klart!

 

Igår eftermiddag,när jag stod o lagade middag, så ringde Mio..

"vad gör du?" undrade han..

 

"lagar mat" svarade jag ..

"det var ju väldigt synd"! sa han med en små lurig röst..

"varför är det synd att jag står o lagar mat?" frågade jag skrattandes

 

"jag hade tänkt att vi skulle gå ut o äta på kina resturang" svarade han ..

Åh så synd, men kom du hit o ät i stället" sa jag..

 

 En liten stund senare dök Mio upp med en påse Kina Mat! hi

         

 

Han och Dimi delade på biff med bambuskott,, jag  föredrog min hemma lagade mat... kött med potatis o grönsaker i ugnen!

Det fanns en lycko kaka med.. det stod ..

"Din tunga börda kommer falla från dina axlar"

Mio blev jätte glad o tolkade det till att tumören kommer försvinna..Han stoppade lappen i fickan.. fina ord att bära med sej!

 

I morgon åker Dixi och 24 andra-släkt -medlemmar- till Turkiet!!             

 

Till Antalya.. såå Underbart skoj de kommer ha!

Moster Bibban ska fira hennes 60 års dag..

Vilket fantastiskt firande det kommer att bli!  

Nice nice niceeeeeeeeeeeeeeeeeee        

Ovido - Quiz & Flashcards