cajsadiva

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av cajsa jussila - 28 oktober 2010 10:11

 

Igår kväll vid 22. tiden fick jag ett samtal..

 

"mamma, jag e inlagd!"... det var Mio som ringde..

 

"har  hög feber, 39.3"

 

kände direkt en ledsamhet komma över mej..

 

pratade me Magnus , mios pappa, som var  där inne med honom..

 

Han berättade att det tagit prover på Mio, som visade att hans värden var låga...

 

Nu på morronen ringde jag till avdelningen,.

det väntade på de nya provsvaren...

 

En stund senare ringde Mio upp mej.

 

"febern är borta o jag mår hur bra som helst", sa han med en pigg röst...

 

Den meningen spred glädje i mitt hjärta!  

 

Nu väntar jag på att få veta om han får lämna sjukhuset...

 I så fall kommer han upp till mej o säger hej.... Mios flickvän ,Carro är  med honom...

 

Sitter här  med te muggen o väntar spänt på samtalet.. Måtte hans värden vara så pass bra , att han får åka hem...

 

Hade svårt att somna inatt... beskedet om  att Mio fått läggas in,  gav mej ingen ro till djup sömn...

Fast jag vet ju att han är i "trygga händer"..

 

Personalen på Onkologen är fantastiska..

 

Nu pratar jag med Dixi,, hon har fixat praktik plats på en restaurang i stan.

Bra jobbat!   

Hittade söta bilder på systrarna.... 

 

   

 

       

 

 

Kram!

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards