cajsadiva

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av cajsa jussila - 4 oktober 2010 12:03



 Nyligen när jag lade in inlägget " Budskap fr bror till syster" så kom Christer, Kerstin bror åter fram.. Han sa att det doftade i hennes hall..!

jag skickade ett sms till henne o förklarade vad jag fått upp..

hon svarade ,. " haha jag värmde precis  min soppa , som jag springer runt med"! 

Brodern visadeatt toalett dörren stod öppen..

jag skickad ett nyss sms o frågade om det stämde..

" ja! helt sjukt" svarade hon..

 

Sen visade  han att det låg något rött   i soffan..

Röd textil... 

Kerstin svarade "min röda ryggsäck ligger där!

Brodern fortsatte att guide mej runt i hennes lägenhet.. han pekade mot balkongen o  sa att något skas tas bort,som inte bör stå  kvar där ute!

Jag skickade vidare till  Kerstin,Fick ett  snabbt  sms tillbaka.. "sitter på balkongen! ,

 satt o tänkte att jag kanske borde kasta grillen som står  gömd under mattan,tänker ju det varje gång jag sitter på balkongen"!

 Visst var det en puff till henne från brodern!    hi   

Kerstin blev så glad & tacksam.. Hennes glädje  ger dubbelglädje till Mej   

Av cajsa jussila - 4 oktober 2010 11:15



I helgen fick jag ett samtal från en nära vän, Kerstin som bor i Karlskrona.. Hon bodde tidigare i Eslöv.-

"jag har drömt så otäckt,  det var alldeles ljust, och du var med i drömmen , en ande försökte prata med mej",  sa hon..

 

"det var en Ängel", svarade jag

 och fick upp att den försökt nå henne, även  under dagtid..

 såg tydligt hur en ängel ställde sej  intill henne..

"Jag är hennes bror", sa ängeln..

 

"jag känner att här är någon,. får som en elekrisk stöt genom  kroppen" svarade Kerstin..

 

 

brodern Christer, förmedlade att han var med henne hela tiden..  Han började sända bilder från hennes hem.. (jag har aldrig varit hemma hos Kerstin, sen hon flyttade..)

 

Jag såg ett ljus stå vid ett fönster , nära  en balkong dörr ..

"det stämmer, ljuset står där" svarade Kerstin..

 "Din bror visar mej att det  står ett par strumpor eller ett par skor intill soffan"

  

kerstin börjar skratta nervöst..

"ja, det stämmer Mina skor står där , bekräftar hon ..Sen tar hennes bror med mej ut i hallen...

han pekar mot golvet och säger att något nyligen  varit  liggandes där, men att Kerstin plockat upp det"

 

"jag hade en filt liggandes på hall golvet, jag lyfte nyss upp den" svarade hon, glatt förvånad.

 

Brodern förmedlade vidare att han godkänner systerns  pojkvän, som inom kort ska bli hennes sambo!..

 

Kerstin skrattar o utbrister, att brodern alltid skulle godkänna hennes pojkvänner!

 

.

Kerstin känner  sej så lycklig över kontakten samt att hon kunde känna av hennes brors energi.. Han gick bort för 23 år sedan. men saknaden och tomheten efter honom. är ännu väldigt stor..

 

hon känner trygghet o glädje över  , att brodern ändå finns nära och vakar över henne....

 

      

        Fina vännen Kerstin..  

Av cajsa jussila - 4 oktober 2010 10:36



I lördes blev vi inbjudna till Moster som bjöd på smörgåstårta...några av gänget, som skulle resa tillsammans samlades hos henne..lägenheten fylldes av  resväskor ... alla var trötta  men laddade inför resan!..

 

Flyget gick 02.40 så de blev några gäspningar innan resan började... hi

vi blev 18 st i moster lya, resten mötte de upp på stationen, då  de tog tåget till köpenhamn..  

 

   Dixi...

 

                          mamma...

 

Väl på tåget blev det livat!! jag ringde Dixi o hörde då allas skratt...  hi

På söndagen fick jag ett mess..

"rummet fint,. strålande väder allt är bra,nu ligger  vi på stranden"..    Mysigt!! hi

 

Ja , de kommer säkerligen ha en underbar resa o massa tokigheter... Moster fyller 60 år, och kommer firas där..jag Vet att de planerat, hitta på massa äventyr för henne!! hih

 

vi tänker så klart oxå fira henne...

Hon fick ett gratulations kort ...

 

"vi bokar Dej ,lördag den 23 okt kl 12.00 ta  på dej lediga kläder & bekväma skor!"

 

Från oss som blir kvar i stan!! hihi...

 

Vi blir ett gäng tjejer/kärringar som kommer ta ut henne på en heldag!..Mer kan jag Inte avslöja här.. i fall  hon tar en titt,på bloggen! hi


    

Av cajsa jussila - 4 oktober 2010 09:00



Så träffades vi åter, jag och min tonårs vän Roger! Jag hade inte känt i genom honom på stan,När vi nu sågs hos min bror, så stannade

vi  båda upp och granskade varann..sen blev det en stor varm kram,!! hi

                        

                                    BEFORE

 

                 

                        Roger på 80 talet...  

 

               

Jag som tonåring... "skitfult" skrev jag själv ,då som 15åring... hih

       

                              AFTER

 

Här är vi som go gubbe o kärring!!    

Det blev många goa minnen o massa skratt!!

 

  

            Raine, Fredrik Jag & Roger...

 

            Roger hade me gött vin...

    

pinot Gris...  lustigt namn.. hi

 

      

Luffe brosans hund.. satt med och  gottade sej med ships... 

 

Natten avslutades med en Öl på Stenson ..

 

  

Sprang på ännu en barndomsvän.. jeanett, Räckan..

  

Brosan Roger Jag o Felle.. Super rolig kväll!!

Nu har vi bestämt oss för att snart dra ihop "de gamla tonårs gänget", Det ser jag verkligen framemot!   Vi var ett härligt galet gäng!hi

Ovido - Quiz & Flashcards