cajsadiva

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

lite spa o andlighet...

Av cajsa jussila - 22 november 2011 09:15


Sitter här o kollar på Morron teven ,med en  god kopp Te....

 

i rummet intill hörs någons snarkningar....    De e Dixi som sover ! hi

 

Hon satt  uppe ganska så sent i natt....  så hon ska få sova ett par timmar till..

sen blir de väckning med kastruller!!   hih

 

Igår blev den ännu en liten spakväll.. Dixis önskan... blev  vår  Lag!   

 

Dimi målade hennes tånaglar       och smörjde på en ansiktsmask

   

Dixi hon bara njööööt   .....

 

Några timmar tidigare hade vi varit på ica o fyllt min Dramaten...

 

  

Dixi fick dra den hemåt...

  

lillasyster gav henne en hjälpande hand...  flickorna fick välja midda...

de valde hamburgar tallrik..    vi hjälptes åt att tillaga maten,  de blev gott gott !   

 

efter spakvällen blev de mys i soffan.. täcken kuddar o en bra film...  

 

En härlig start på veckan....   

 

Idag är det tisdag.... Har en sittning nu på förmiddan...

 

har redan mediterat o fått fram lite om den person som ska ringa..

Oftast kommer deras guider fram o "presenterar sej" innan personen i frågan tar kontakt... guiderna brukar berätta en hel del, som jag skriver upp ...

 

 

Igår hade jag en kvinnlig guide här.. hennes hår var långt och vitt...

 

hon var klädd i en vacker ljusblå klänning med ängla armar.. som hon brede ut, som att ge någon en kram.." där är du ju" sa hon

 

jag stelnade till ,men  väntade på att hon skulle fortsätta att tala...

 

kvinnan visade mej en stor  fjäder, hon höll den i handen , fjädrarna viftade  vackert i vinden  

 

"fånga fjädern!" uppmannade hon mej o släppte fjädern som flög uppåt av blåsten.

 

jag följde fjädern med blicken , men tappade bort den bara  på ett par sekunder...

Även kvinnan försvann... Allt blev tyst  o kallt... började skaka av kylan...

sprang efter ett täcke som jag virade in mej i.. tankarna for runt i mitt huvud...

 

"Vem var kvinnan , vems var fjädern?"

 

 

                                            


                             Har en stark känsla att hon snart kommer dyka upp igen!


 

 

 
 
Ingen bild

Karin Hack

22 november 2011 13:52

Så mysig kväll, jag hade alla mina tre kottar hemma igår, + Christinas kille Johan. De är nåt speciellt när dom invaderar hemmet, men går tyvärr lika fort..

En sak som jag tänkt på, varför tror alla att du kan SE allt, HÖRA allt, VETA allt..
Så tråkigt ditt liv hade varit då, jag brukar förklara för folk som ställer dumma frågor om varför du inte visste de eller varför du inte kunde se de andra..
Cajsa lever och har ett liv här på jorden, att hon tillåter sig själv att koppla upp sig till andra sidan är hennes val.
Sen burkar jag ge lett exempel på när du har hjälpt mig :)))

Pussar Underbar, och tack för att du finns här hos oss, på denna sidan:)))

 
Sari

Sari

23 november 2011 11:00

härligt med spakväll.Lika mysigt hemma som borta.Bara den där avkopplingen är en ren njutning

http://www.tuulikki.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Skapa flashcards