cajsadiva

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Poltergeist!

Av cajsa jussila - 23 november 2011 09:48


Under den period som jag och mina vänner spelade "anden i glaset"... 

 

 är jag idag  helt övertygad om att vårt hem då  blev hemsökt av en Poltergeist!!

 

 jag bodde hemma  och var 17år..

 

 Haft flera kontakter med själar från andra sidan under åren som gått ...

men aldrig möt en sådan stark energi o  stor aktivitet som   i vårt hemsökta hus!

 

Det var dörrar som öppnades o slogs igen,  knarrande steg och även  desperata springade  steg ,hördes  i trappan.  Vi bodde i villa med källare

 

 

    

 

Möbler vältes omkull, taklampor  svaja fram o tillbaks.. böcker  for ut ur bokhyllan, och så mycket mer!

 

Det  var väldigt mycket aktivitet.. På nätterna var det värst, då lade sej Poltergeisten ovanpå mej så jag ej kunde andas!... hela rummet fylldes av ondska  och iskall kyla!

¨

                     

jag såg aldrig hur den  såg ut ... bara ett starkt sken , men jag hörde denns röst... den var hes o mörk... jag fick hemska kalla kårar!

 

tyngden  var enorm.... jag kunde verkligen inte andas när den låg över mej, 

jag  slog med alla mina krafter med ena handen som jag hade fri, slog den mot väggen flera gånger o hoppades på att någon i familjen skulle vakna...

 

 men de var adrig någon som vaknade ingen som hörde...

 

 inte ens jag själv kunde  höra hur jag bankade med min hand mot väggen  så hårt, allt runt om blev så konstigt tyst...

 men mina blåmärken på handen övertygade mej , att det hade hänt!

 

  Någonstans så börjar man tro att" man är tokig, att man inbillar sej"...

 men både familj o vänner blev vittnen till mycket  oförklarligt, som skedde  i vårt hemsökta hus, så vi visste alla att de inte var Inbillning...

 

Poltergeist  är ett spöke som interagerar med sin omgivning, ofta genom olika ljud eller att flytta på saker..Det brukar sägas att spöket har något ogjort eller otalt med någon i de levandes värld, och därför inte kan finna vila i livet efter detta..

 
 
Ingen bild

christine

23 november 2011 11:00

Man ska ALDRIG spela anden i glaset. Många unga människor även äldre är så nyfikna men när jag hör ngn säga att dom ska så berättar jag din historia och ber dom läsa här... nä vill ej utmana de onda...

<3<3<3

cajsa jussila

23 november 2011 12:04

sant vännen... det är ett farligt spel de flesta vet inte riktigt va de Leker med.. :/ kramis

 
Ingen bild

Karin Hack

23 november 2011 12:48

Man måste (helst inte) uppleva det för att förstå vilken ondskadet rör sig om.

Häromn dagen stod jag och pratade med Katarina, hon var inne i sin berättelse när jag började skratta, förvånat frågade hon, Vad?
-Nä sa jag, det var bara nån som kalla på mig, Hörde bara Karin!
Men jag blir ju inte rädd, men visst blir jag nyfiken på vem de va.

<3

cajsa jussila

23 november 2011 14:31

undras vem de var som ropade ditt namn? de får vi allt kolla upp en dag! :-) puss o kram

 
Ingen bild

Karin Hack

24 november 2011 10:11

Ja gör de, det var sååå tydligt, men bara namnet, Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards