cajsadiva

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Dimis andliga ådra...

Av cajsa jussila - 5 oktober 2010 16:17



Dimi var i helgen  o lekte  med hennes kompisar,.  barn till mina goda grannar..

 kompisens morbor Tony var på besök, Dimi har träffat honom flera gånger.. De satt o fikade och små pratade..Dimi är alltid nyfiken på personer "vem dom är o var de kommer i från"

 

Dimi frågade Tony, var hans  fru var..

"hon är bortrest" svarade han..

"har hon några syskon?" undrade Dimi vidare..

 

"hon har en syster som är 12 år, hon bor i Kosovo "svarade Tony...

"vet du vad hon  heter?" frågade han Dimi, ..

 

Tony hade  precis tänkt att berätta namnet för Dimi , när hon plötsligt utbrast  "ja, jag vet vad hon heter, Hon heter Leonora!"

 

Tony  blev väldigt förvånad , namnet stämde!!

 

"hur kunde  du veta hennes namn? " frågade han

 

" jag vet inte , de bara kom upp i mitt huvud" svarade Dimi ..

                                   

 

 

Tony berättade detta för mej när vi sågs.. han var väldigt tagen ..

 

"hur  kunde Dimi vetat flickans namn"? 

 ..

Dimi har en andlig ådra som visar sej då och då..

jag lägger inte så mycket energi på det, utan hon vet att jag finns här ,om hon  har frågor och funderingar..

 härom kvällen när hon skulle sova..hände något,som gav  mej bevis,för hennes förmåga.. Jag bäddade ner  henne o  vi kramades...

kände då  en andlig energi i rummet..  känslan att  någon  stod och tittade på mej o Dimi..

 

           

Jag berättar aldrig till henne , om  jag upplever, el känner av något andligt..

Denna kväll satt jag  en  längre stund hos Dimi, Senare gick jag in och tittade  till henne, hon sov lugnt..

På morgonen, frågade  jag om hon  sovit gott..

 

"inte riktigt" , svarade hon...

"det var någon  som tog mej på benen , i går när du gick ut från rummet!"

 

"varför sa du inget till mej?" frågade jag..

"mamma det gjorde inget ,jag la mej och tittade  ut mot dörren, men jag  såg ingen,   sen somnade jag"

förklarade hon..

 

Hon berättade om händelsen , som om det var helt Naturligt  för henne!

 

 

När vi i dag satt   och kopplade av efter middagen, så bestämde jag mej för att testa henne..

 

 " Dimi, kan du se vilken siffra jag tänker på, mellan 1-10?"  frågade jag..

 

Hon tittade på mej  log och svarade bestämt,

" ja, de kan jag!"

 

jag tittade henne i ögonen o tänkte hela tiden på siffran 5 ..

 

" du tänker på nummer 5"! sa hon..

 

jag "hoppade till"! hade ju inte  riktigt räknat med att  hon skulle klara det!

 

... " det var rätt", sa jag o bad henne gå in i ett annat rum ...o se  vilken siffra jag tänkte på... Hon ställde sej i vardagsrummet o jag började tänka på en  siffra... Nr 7...

 

" 7!" hörde jag henne ropa!! "det kan  inte vara möjligt ! jag började skratta smått hysteriskt!! OTROLIGT!!....

Dimi sprang  in  till mej , slängde armarna om mej o började  glatt skratta

 

 

             

 

    " Mamma, Jag bara ser en siffra framför mina ögon"!   sa hon,

  sen skrattade hon  glatt vidare.. hi

     Hon blev nog lika förvånad som jag!

 

 
 
Ingen bild

Kerstin

5 oktober 2010 20:21

Häftigt! ;-)
Kan ju inte låta bli att tänka på den kvällen du testade "oss tanter" på siffertänk. Men det visade ju sig ganska snabbt att vi hade för mycket skit i huvudet så inte en siffra blev rätt! ;D
Tror Dimi verkligen kan slå de flesta med detta! ...verkligen häftigt! Pussa henne från mig!

 
Karin Hack

Karin Hack

5 oktober 2010 21:30

Hon är precis lika underbar som sin syster, JAAA och sina brödrar.
Kerstin, jag saknar dig med, i höst, kan vi inte ses hos Cajsa, hon kan också vara med om hon vill...;)

http://karinebba.bloggplatsen.se

cajsa jussila

6 oktober 2010 09:11

EN gOD IDE.. :)) SKA ABSOLUT HÖRA MED KERSTIN! SER FRAMEMOT ATT TRÄFFA ER MINA KÄRA

 
Karin Hack

Karin Hack

5 oktober 2010 21:36

Jag har sagt det innan, hur kan Dimi vara så vacker, hon och jag är ju inte släkt..?
Vi är andliga släktingar hehe. Skoja bara, hon är så lik sin underbara mamma och storasyster som jag älskar av hela mitt hjärta.
De e väninnekääärlek de:)

http://karinebba.bloggplatsen.se

cajsa jussila

6 oktober 2010 09:08

Vi ÄLSKAR DEJ MED SÅÅ MYCKET FINA KARIN!

 
Ingen bild

Isabelle Krämer

6 oktober 2010 10:19

Dimi har nog verkligen på något höger och vänster ärvt din förmåga. Jag minns också när du testade några av oss på "siffror" men aldrig att vi gissade rätt med detsamma som Dimi! :-) häftigt!

cajsa jussila

6 oktober 2010 18:19

Hej Isabelle!! ja de e faktiskt lite läskigt att Hon e så Klockren!! :O)) ih kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cajsa jussila - 26 februari 2018 12:19


Nu e jag snart igång me min blogg igen ..  Kommer radera bort alla kommentarer o frågor som ni sänt mej.. förhoppningsvis kan börja svara på era frågor o hjälper er att finna borttappade saker, redan nu i veckan ! Kram ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:42

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 24 oktober 2016 22:37

Hejsan , Till alla som skrivit  till mej o  beTT om hjälp att hitta era borttappade saker.. Måste tyvärr stoppa den hjälpen nu , då min mail korg är fullständigt full varje dag,, jag hinner inte att hjälpa alla o har nu tAgit en paus fr det.. Hoppas ...

Av cajsa jussila - 23 oktober 2014 13:39

                                                                           Jag firar min födelsedag rejält varje år....  Att leva, andas o få ta del av  allt som sker här på jordlivet, det är en en triumf att finnas till!                ...

Av cajsa jussila - 10 oktober 2014 11:21

                                   God förmiddag.... I morse mediterade jag.. tände ett  ljus o välkomnade mina guider o änglar..    Ni undrar säkert va det är för skillnad på Guider & Änglar?   jag brukar förklara att Guider är de som vägleder...

Ovido - Quiz & Flashcards