cajsadiva

Alla inlägg under oktober 2010

Av cajsa jussila - 12 oktober 2010 08:20


God morgon.. Då var det Tisdag.. Tvättar o har tid hos Tandläkaren...

 

Dixi ligger ännu och sover.. hon börjar  kl 10, så jag väcker henne om en liten stund..

Dimi är i skolan,hennes lektioner börjar 08..

 

Arek är i Sölvesborg.. han lägger ett tak, det är 12mil dit ,så han  bor i husvagn under veckan, då  slipper  han köra 24 mil per dag..

Han känner sej nog allt lite ensam, där i husvagnen hih.. Ringde mej 6 gånger igår..Mina flickor små skrattade varje gång han ringde under kvällen.."Mamma det är Arek,igen , Vad e det med honom? " undrade dom...

Han saknade oss o gillade inte alls att bo i husvagn ! hihi Stackarn !!

                 

 

 

 

Lägger in några fina bilder fr Dixis tripp i Turkiet!   

 

      

  

                Veckans Bad brudar..hi

 

  

     Veckans Coola Mormor.. hi

  

          Moster Bibban o Felle

 

 

Dixi tar en svängom med en av  dans killarna..   

 

              Mysiga Mamma..

 

         

                 Party Pinglorna.. !

 

      Här flyger Moster efter båten hihi..   

 

Felle som har "värsta kameran" tog hundra tals bilder!

 

Suget att få åka till sol o värme växer när man hör om  deras härligt, roliga semester vecka..

Nästa år kanske, drömmer om en resa med Familjen..

Mio har pratat om att han vill resa efter att hans behandling är klar.. Hade varit underbart, om vi alla åkt tillsammans!

 

Av cajsa jussila - 11 oktober 2010 10:47


Igår kom min dotter Dixi, hem från Turkiet!!

Jag  och Dimi hade verkligen saknat henne.

Det var en sådan  lycka att få kramas igen!  

 

    

Dimi och storasyster kramades läänge  ...   

 

Hennes vecka hade varit helt Underbar!

 Jag har sagt till Dixi.. att hon kommer träffa en mörk kille, som kommer bli så förälskad i henne..

 

i Turkiet träffade hon en mörk charmör .-.

 

han arbetade som dansare på hotellet hon bodde på.. De hade mycket skoj ihop , Dixi, Felle och min mamma , tillsammans med dans killarna..

 

Det finns bilder fr Turkiet .. men måste först fråga  om lov,  att få lägga ut dom.. Hon är i skolan nu..

 

Gårdagen var mysig med mina två  Fina flickor..Dixi och Dimi delade säng o jag gick in o tittade till dem i natt..

Dixi låg och höll om lillasyster..  

        

                        Dixi Och Dimi...

 

    Älskar er så mycket ni är Livets  Lycka   

 

 

Av cajsa jussila - 9 oktober 2010 13:09

 

 

Igår kom   favorit gossarna  Kevin och Lian och hälsade på ..

 

 "farmor, farmor ropade dom...

 

Det blev kram kalas o Kevin sprang iväg till frysen.. "har du glass farmor? undrade han...

 

    

Å visst hade farmorAnka Glass!!i stora lass..   

 

Lian  fick åka med hans mamma hem igen,Kevin skulle stanna ... Ni kan tro Lilla Lian grät krokodil tårar.. "Stanna hos farmor", sa han..

  

           

Det gjorde så ont i mej, att se honom  så ledsen..

En glass, god kaka och en tur med lekbilen gjorde honom gladare..   

 

 Nästa gång är det hans tur att stanna över  hos farmor Anka..

 

         

                          Kevin & Lian..

 

           

                    Gott med Glass......!

 

       Idag har barnen badat ...busat och lekt....

 

             

Nybadad och fin.. mumsar i sej lite lunch..

Strax ska vi ut i det fina vädret...  leka i parken.. 

 

Arek kom med flyget till  sverige 07 i morse..

    

          VÄLKOMMEN HEM ÄLSKLING!

 

 

Av cajsa jussila - 8 oktober 2010 10:45



Känner mej trött idag.. trots en god start på morgonen, med fullkorns mackor te och en skål fil.. så har jag ännu ej piggnat till !.. gääsp..


Hade Isabelle, här på middag igår,.  Det blev stek i lergrytan fylld med grönsaker , sås o potatis...

 

Vi satt ett par timmar ,åt och  pratade..

Det var väldigt trevligt..

 

          

                       Isabelle & jag...

 

 

Tack för namnförslagen!

Mira och Melinda söta namn.. ska skicka de vidare till föräldrarna!

 

Carina och Kerstin, ni hade samma förslag!

väldigt lustig för ni hade skrivit samma mening med.. "ser ut som en Melinda" hihi

 

                 

      "Kärt barn har ju många namn!"

 

Idag kommer Kevin .. har laddat frysen me glass.. ska även laga  en av hans  favorit rätter.. "Farmors lasagne", det gillar han!  

 

I morgon är det sista dagen i Turkiet för den glada ligan! Pratade med min mamma  i går.  hon sa att "flickorna,  Dixi & Felle,ligger vid poolen hela dagarna" låter super nice!       

Jag saknar dom Alla.. Det har varit "tomt i stan denna veckan hih"

 

  Saknar Min dotter Jätte Mycket!! 

Längtar att få krama henne, säkert e hon såå  solbränd o fin..hi 

 Ska bli så skoj att få  höra om allt kul hon/dom alla varit med  om.. ! 

    

Saknar dej, min fina dotter...  

 

Trots att Dixi är 18 år, så kryper hon gärna ner i min säng och sover nära mej..

Det är underbart att ha den närheten .. jag Älskar att få krama om henne när vi sover !   

 

Eftersom jag o Arek är särbos,  och inte sover  tillsammans varje natt, så blir det möjlighet, o  plats för  mina flickor att sova i min säng..  

 

                        


               Kramar & Kärlek till Er Alla....  

 

Av cajsa jussila - 7 oktober 2010 22:21


Grattis Min Darling till Lastbils Kortet!!   

 

Han skulle åka hem från Polen, tidigt i morse.. men strax innan 07, ringde han ..."Jävlaaaaaar!....

Arek hade missat flyget!!!!!!!    

 

Han stod på flygplatsen o var väääldigt arg   

jag var yrvaken o det tog några sekunder extra innan jag förstod att han  faktiskt missat flyget hem !!

jag kunde bara inte låta bli o skratta..hi

 

När han hörde mitt skratt , blev han tyst i luren o sa med en ledsam röst.. "jag vill ju komma hem till dej Nu"..

Någon timme senare ringde han igen..

"har köpt en ny biljett"! hih..   

 

På lördag gör han ett nytt försök med att hinna med planet!! hi 

  

Imorgon kommer mitt barnbarn Kevin....4år.

Jag ringde i veckan o frågade honom.."vill du komma till farmor?"

"Jaaaaaaa" svarade han glatt!

 

Har saknat honom så ...

Han ger mej  härlig energi kramar o pussar! 

 

"Min farmor" brukar han säga..  och kramar om mej hårt o ger mej en puss på kinden... hi

  

Älskar Alla mina Underbara barnbarn så mycket!

 

          

               

Dimi Och Kevin har så skoj  ihop... Här är de nybadade , myser framför en film med varma badrockar och  kall glass hih... Vi brukar bygga stora kojor, där inne gör vi det mysigt med mjukisdjur kuddar och täcken..sen använder vi ficklampor o läser böcker, sagostund i kojan ,Det e super skoj!!    

Av cajsa jussila - 7 oktober 2010 21:40

 

Regnig torsdag... Förmiddagen gick till tvätt och telesamtal..pratade med min vän Knorr som går igenom en stor sorg ,hennes Man Tor gick hastigt bort  för 14 dagar sen..

Han blev felbehandlad.. Sjukvården har gjort ett hemskt misstag!...Knorr strider för att få upprättelse.. någon bär ju ett  ansvar! i Aftonbladet kan man läsa mer om detta..

 

Tor hade varit i livet, om sjukvården upplyst  om det vaccin som var livsviktigt för honom ..

 

Hur kunde vården missa en sådan viktig information??

 

Alla  vi som fick glädjen att  lära känna Tor, 

 känner stor förtvivlan  över hans bortgång..

 

Han kommer för evigt finnas i våra hjärtan...

 

                                   

 

Av cajsa jussila - 6 oktober 2010 18:35

 

 

Mys och Pannkakor , blev ingredienserna till en Lyckad Lunch!    Linda Eve Mio och små flickorna kom på Kärt besök...

Det var mysigt o gott...  påstod dom hi.. Pannkakor  hallon sylt & vanilj glass..

jag hoppade över, gosade me småtöserna i stället! hih

 

          

 Eve & Linda lyckliga mammor till deras små döttrar.. Tösen.. & ja vad ska den lilla nu heta?? hih..

 

        

                         Mysig Lunch....  

Mio han åt glatt ..hans favo - lunch.. "mammas pannkakor" hihi..

 

            

                              sömnig sötnos..

             

                        Gulliga  Tösabiten...

 

                 

Mitt Lilla  Barnbarn.. hon e så söt o liten!

Ett namn till henne  har vi ännu ej kommit på.. jag slänger fram olika namn förslag, hela tiden..men inget e bra nog! hihi

 

            

 

        Lindi,Iza, Lini, Meija,Li eller Lizzi...

 

några av mina förslag! hi... Kanske har du ett bättre ?   Tacksamma  för nya ! hi

 

 

Av cajsa jussila - 6 oktober 2010 09:14



Idag får jag små kära flickor på besök!

Det ska bli så mysigt att få krama o pussa de små sötaste töserna i stan!   

 

Lilla babytösen....

      

Farmor Anka har saknat henne!!... så bedårandes söt.. Ännu har hon ej fått något namn.. fast jag har ju haft fleera förslag!! ih

Första gången jag såg henne, så tyckte jag hon var en Liten Iza  ..

Men det gick tyvärr "inte hem hos hennes föräldrar" hi.. 

I morse fann jag ett nytt namn.. !

Lindi...visst är det sött !!??     

Håll tummarna , att detta namn, "godkänns" hih..

 

  

Se här , vilka mer som kommer på besök!

Eve & Tösen... hon är en riktig gullunge,

  jämt   glad och  klappar händerna!   

Alva heter  hon,men jag har såå svårt att säga det hih..så för mej e hon Tösen!!

Varför e jag så jobbig , när det gäller namn!?  

 

Ska strax i väg och köpa lite fika...  och kameran är på  laddning!..

Ska ringa Mio o be honom  komma.. Han vill säkert träffa "  sötaste töserna"     

Ovido - Quiz & Flashcards